Leta i den här bloggen

2013-03-28

Ett litet steg på Internet....

... men ett stort steg för mig. :)

Har nämligen gått över 100 000 visningar här på sidan. Å det tänkte jag fira med lite statistik

Denna statistik är tagen från Google Analytics, som ibland skrämmer mig lite med hur mycket den vet om oss när vi surfar. :)
  • Första inlägget gjordes 2010-03-20
  • Totalt har 702 inlägg publicerats.
  • Inlägget med flest träffar (3675st) är ett whitepaper "XenServer XE-command Reference". Även andra platsen är ett Whitepaper "XenServer network ports and Connections"
  • Inläggen är kategoriserade i totalt 53 olika kategorier (dessa kategorier hittar man ute till höger under "Etiketter")
  • Kategorin med flest inlägg ör "Virtualisering" (166 inlägg), följt av "VMware" (153 inlägg) och därefter "WindowsServer2008R2" (104 inlägg)
  • ca 60% av läsarna kommer från Sverige (vilket är föga överraskande med tanke på att jag nästan uteslutande skriver på svenska).
    Lite mer överraskande är att ca 15% av läsarna kommer från USA. På tredje plats kommer Tyskland med ca 5% och därefter Ryssland (ca3%), Nederländerna och Storbritannien (ca 2%)
  • 48% av läsarna använder Internet Explorer, 27% använder Firefox, 15% Chrome och 4% Safari
  • 81% av läsarna använder Windows som operativsystem. Med tanke på att jag skriver mycket om Microsoft så är det kanske inte så konstigt. Men att så många som 10% använder Mac. Det överraskade mig.
    Linux kommer på 3:e plats med 3%. Precis innan iPhone (2,5%) och iPad (1%)
  • Straxt under 40% av alla som går in på siten har varit inne på den tidigare.
  • Det är faktiskt 140 personer som varit inne mer än 200 gånger på siten... :)
  • I snitt ägnar varje person 2 minuter och 8 sekunder åt siten vid varje träff.

Jag hänger ju lite på Twitter också. Detta av flera orsaker, men den största är att det är ett ruskigt bra sätt att få tips på bra saker att läsa.
Allt man behöver göra är att följa ett par personer som i sin tur brukar tipsa om bra saker, och dessutom lägga upp sökningar på ämnen man tycker är intressanta.

Jag startade mitt Twitterkonto (http://twitter.com/diversetips) den 29 mars 2010 (alltså bara 9 dagar efter att jag startat bloggen).
Sedan dess har jag lyckats skrapa ihop drygt 2800 tweets. Dessa handlar i princip uteslutande om lästips på bra artiklar på nätet. Vissa av dessa lästips har jag skrivit om i bloggen också (under kategorin "TwitterLinks"), men merparten har jag bara tipsat om på twitter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...