Leta i den här bloggen

2013-01-23

Uppföljning om Windows Surface RT...

Igår skrev jag att jag är löjligt sugen på en Windows 8 platta. Brian Madden skrev en riktigt skön rant om varför Surface RT är skitkass (läs den här).

Jag håller med om det han säger att det är skumt hur Microsoft har tänkt, även om formuleringen "Before I begin though I just want to apologize to the world on behalf of America that we did this to you.
There is so much wrong with the Surface RT that I can’t even decide what the worst part is. So let’s just dig in…"
kanske är lite stark.. :)


Men det är lite därför jag vill ha en.  Jag vill ha en maskin med lång batteritid, som är ruskigt portabel, har touchskärm, kan köra standard windows applikationer och har tangentbord jag välja att använda. (Nä, jag vill inte ha en iPad med publicerade Windowsappliaktioner från typ Citrix och ett externt tangent-bord... det är inte samma sak!)

Det jag är tveksam till är hur lång batteritid jag får på en Surface Pro. all den där prestandan kommer göra att batteritiden blir kort är jag orolig för....


Nåja, läs Brians rant, den är rätt kul. :)


(å ja, jag är fortfarande löjligt sugen på en Surface)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...