Leta i den här bloggen

2011-03-20

Bloggen fyller 1år!!!

Idag är det 1år sedan jag startade bloggen.
Lite statistik är ju på sin plats såklart.
- Antal unika träffar första månaden (mars 2010): 50st
- Antal unika träffar senaste månaden (feb 2011): 958st (en ökning med nästan 20 gånger :)
- Totalt 315 blogginlägg (=0,86 per dag)

I snitt är det just nu ca 250 unika träffar i veckan och varje person läser i snitt 1,88 sidor per besök och tillbringar precis under 2 minuter per sida i snitt.

Ungefär 60% av alla träffar kommer från folk som har sökt på en sökmotor och länkas in. Ca 24% kommer från vanliga webbsidor som länkar till bloggen och ca 16% är direkt trafik.

Den absolut vanligaste webbläsaren är Internet Explorer (61%), därefter Firefox (20%), Chome (14%), Safari (3%) och därefter Opera (0,6%)
Som mobil enhet leder iPhone (49), Android som nummer två (34%) och Ipad som nummer tre (16%) och blackberry som nummer 4 (knappt 1%)

Jag har såklart en massa statistik i Excel men en av de tydligaste graferna är antalet unika besökare varje månad (varje IP-loggas bara en gång)

De gråa fälten representeras av ledigheter (typ semestrar och liknande) eftersom att det märks kraftigt i trafiken när det är rödadagar/helger, alternativt semestrar. Det är klart färre träffar på bloggen då.


I vilket fall så vill jag passa på och tacka alla som läser och de som kommer med tips. Även om jag inte skrivit om alla tips som jag fått så har jag kvar dem och de ligger på listan.. :)
Fortsätt gärna skicka fler. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...